Son Dakika
İLANKEŞAN  MİLLİ EMLAK MÜDÜRLÜĞÜNDEN(tekrar)KEŞAN BELEDİYESİ SU VE KANALİZASYON MÜDÜRLÜĞÜNCE, MUHTELİF CADDE VE SOKAKLARDA BACALARIN VE IZGARALARIN YÜKSELTİLMESİ VE İLAVE HATLAR YAPIMI KEŞAN BELEDİYE BAŞKANLIĞIHüseyin Erkin, Tunca ve Meriç'te debilerin düşmesiyle ilgili uyardı: "Önlemlerin şimdiden alınmasında fayda var"TEKZİP VE DÜZELTME“Vekaletle kurban kesim ücreti yurt içi 975 TL, yurt dışı 825 TL olarak belirlendi”Malkara Belediye Başkanı Yurdakul ile görüşen Sarıkeçe 13 Temmuz'u işaret etti "Keşanlı pazarcı esnafımızın 13 Temmuz itibariyle sergi açabileceklerinin müjdesini aldık"Erkan: “İşlerimizde geçen yıla göre yüzde 60 oranında düşüş yaşandı”Jandarma ekipleri 394 kg bandrolsüz nargile tütünü ele geçirdiEvinde yapılan aramada bonzai ve hassas terazi çıkan şüpheli tutuklandı“Çeltikte, zor bir sezon geçiriyoruz”
Köseler, çiftçinin yaşadığı sorunlara dikkat çekti

Köseler, çiftçinin yaşadığı sorunlara dikkat çekti

Saadet Partisi Keşan İlçe Başkanı Ahmet Köseler yaptığı açıklamada; tarımın durumu, çiftçilerin yaşadığı sorunlar ve ödenmeyen desteklenmeler hakkında değerlendirmelerde bulundu.

“Çiftçinin destekler konusunda kafası oldukça karışık durumda”

Çiftçinin gündeminde, tarımsal desteklemelerin olduğunu belirten Köseler, “Çiftçinin destekler konusunda kafası oldukça karışık durumda. Geçtiğimiz haftalar içerisinde, Edirne genelinde tüm ilçelerde hububat fark ödemeleri desteklemelerinin yanı sıra; mazot-gübre desteklemelerinin icmallerinin yayımlanmasına rağmen bu destekleme ödemelerinin ne zaman yapılabileceğine dair hiç kimse net bir bilgiye sahip değil. Kesin olan şu ki, maalesef bu ödemelerin net bir takvimi belirlenmemiştir. Fark ödemeleri konusunda üretici ürününü geçen yıl üretmiş ve çoktan satmışken, bu ürünlere dair hükümetin fark ödemeleri desteklemelerini hâlâ ödememiş olması tamamıyla anlamsızdır. 2020 yılının ocak ayı içerisindeyiz ve 2019 yılına dair mazot gübre desteklemelerinin ne zaman çiftçiye ödeneceğini bilen hiç kimse yok. İstediğiniz çiftçiye sorabilirsiniz; bu desteklemelerin üreticinin cebine ne zaman gireceğini net bir şekilde söyleyebilen hiç kimse bulunmuyor. Köylerimize gerçekleştirdiğimiz ziyaretler esnasında çiftçilerimizin bize sıklıkla söyledikleri bu hususu, resmi kurum yetkililerine sorduğumuzda, net bir şey söyleyemiyorlar. Çünkü bu işin üretim yılı öncesinde hazırlanması gereken bir ödeme takvimi maalesef ki yok. Böyle bir şey hiç oluşturulmamış. Öyle olunca üretici borçlarını ne zaman ödeyebileceğini, mazotunun gübresinin açık hesabını ne zaman kapatabileceğini maalesef ki belirleyemiyor. Alışılmış bir düzensizlik var bu konuda maalesef.” dedi.

“Edirne’nin destekleme ödemelerinin neden diğer illerin gerisine bırakıldığına anlam veremiyoruz”

Ahmet Köseler, sözlerine şöyle devam etti: “Ülke genelinde, fark ödemesi desteklemelerinin tamamlanmış olmasına rağmen Edirne’nin aynı zaman içerisinde destekleme alamamasına hiçbir anlam verememekteyiz. Çevremizde çeltik üretiminde ülkemizin en geniş ekim alanına sahip olan ilçesi İpsala var. Hem ilçemizde hem de çevre ilçelerde hayvancılık faaliyetleri ve yem bitkileri üretimi de oldukça yaygın durumdadır. Özellikle bu tür tarımsal üretimlerde ekim, dikim, bakım, sulama, ilaçlama gibi çokça mekanizasyon kalemi bulunması ve mekanizasyon girdilerinin ciddi bir üretim maliyeti oluşturmasına rağmen, Edirne’nin destekleme ödemelerinin neden diğer illerin gerisine bırakılmasına anlam vermek mümkün değil. Üreticinin talebi çok net; parasını ne zaman alabileceğini bilmek ve buna göre kendi ödeme dengesini güçlendirmek istiyor.”

“Çiftçiler, tarım ve orman şûrası hakkında yeterince bilgilendirilmiş değiller”

2019 yılının kasım ayı içerisinde gerçekleştirilen Tarım ve Orman Şûrası hakkında da, değerlendirmelerde bulunan Köseler, şunları söyledi: “Tarım ve Orman Şûrası öncesinde gerek üreticilerden gerek uzmanlardan gerekse de nitelikli bir fikir sunabilecek herkesten görüşlerinin toplanması açıkçası ümit vericiydi. Ancak, kırsala gittiğimizde bu işin temel taşı olan üreticinin şûradan da sonuçlarından da haberi olmamış. Koca bir şûra yapılıp unutulmuş ve adeta arada kaynatılmış gibi duruyor. Çiftçiler, gerçekleştirilmiş olan bu tarım ve orman şûrası hakkında kesinlikle yeterince bilgilendirilmiş değiller. Şûrada hangi kararların alındığı ve bu kararların üreticiyi nasıl etkileyeceği konusu, çok net söylemek gerekirse hiçbir köyümüzde kesinlikle gündem bile olmamış. Çünkü tarım politikaları ile ilgili mevcut bürokratik yapının en büyük sorunlarından biri iletişim ve etkileşim meselesidir. Nüfusunun hâlâ %30’undan fazlasının tarımla ilgilendiği bir ülkede ilgili resmi kurumlar maalesef çoğunlukla masa başı işlerle iştigal etmek durumunda bırakılmış. Amacım asla olumsuz tablolar ortaya koymak değildir. Olumlu bir husustan bahsetmem gerekirse, bakınız örneğin çalışma performansı ile baş döndüren sıra dışı bir Valimiz var. Edindiğimiz bilgilere göre; sayın Valimiz hem ilgili kamu kuruluşlarını, kırsal kalkınma için proje hazırlamaya zorluyor hem de ummadık zamanda ummadık bir köyümüze tebdil-i kıyafet geleneğini sürdürürcesine habersiz ziyaretlerde bulunarak çiftçimizin nabzını ölçüyor. Geçen hafta sonu İpsala’daki Paşaköy’e ve oradan da Enez’e yaptığı ziyaretleri kesinlikle alışık olmadığımız cinsten bir alicenaplıktır. Geçtiğimiz aylar içerisinde Keşan’a ve köylerimize de hafta sonu sürpriz ziyaretlerde bulunmuşlardı. Çiftçilerimizin bize anlattığına göre; sayın Valimizin ilgili resmi kuruluşlara verdiği talimatlara binaen Edirne genelinde tüm köylerde gece eğitimleri düzenlenmiş. Ancak üreticilerimiz, bu eğitimlerin pek çok köyde yalnızca bir defaya mahsus yapıldığını ve maalesef ki, devamının getirilmediğini söylüyorlar. Tarım Bakanlığı’nın yapısına sirayet eden hantal bürokratik yapının acilen düzeltilmesi gerekiyor. Maalesef ki, idealist ruhla gerçekleştirilmesi gereken çalışmaları bürokratik hantallıklar sekteye uğratıyor. Üreticimizin tabiriyle çiftçinin bilinçlendirilmesi noktasında ‘göstermelik faaliyetlerle ve bir defaya mahsus’ işlerle değil; sürekli bilgilendirmelerle kültürüyle ve sürdürülebilir çalışmalarla verimliliğin artırılması gerektiğini düşünüyoruz.”

“Elektrikli yerli traktör meselesi umarız ki, 300 koyun projesine dönmez!”

Ahmet Köseler, sözlerini şöyle tamamladı:  “Tarımda en önemli sorun, üreticinin gelir düzeyinde her yıl daha belirgin bir daralmaya sebebiyet veren maliyet yani girdi fiyatları sorunudur. Bu konu artık, bürokratlardan aşı değil; operasyon beklemektedir. Bu sorunun iyileştirmelerle değil, tarımda devrim yaparak çözülmesi gerektiği çok açıktır. Tarımda yapılacak devrimlerden bahsedilecekse, Türkiye tarihinde en somut çalışmalar gerçekleştiren bir tek kişi vardır o da merhum Prof. Dr. Necmeddin Erbakan hocamızdır. Rahmetli Erbakan hocamızın ‘Mesele Türkiye’nin şeftali yerine motor üretmek istemesiydi.’ sözünde anlatmak istediği bilinçle, yani yalnızca tarlada üretim yapmakla değil, aynı zamanda ithalat girdilerini düşürüp kendi tarımsal donanım sanayimizin güçlendirilmesi ile gerçekleştirilecek çalışmalar ve politikalarla kalkınabiliriz. Erbakan hocamız da, bu uğurda Gümüş Motor fabrikasını kurmuştu. Ancak, maalesef ki uzun yıllar boyunca nice tarım makinesi üreten bu fabrika, yaklaşık 10 yıl kadar önce kapanmak durumunda kaldı. Fakat, 2019’da tanıtımı yapılan elektrikli yerli traktör meselesi de umarız ki, 300 koyun projesine dönmez! 2019 yılının haziran ayında tamamlanacak denilen 300 koyun projesi ile ilgili nasıl ki, hiçbir somut gelişme yaşanmadı ise, yapılan onca reklam ve duyurunun sonucuna rağmen çiftçimiz nasıl ki, değişen onca şart ve ‘yanlış anlaşılma’ sonrasında umutsuz bırakıldı. Projenin sonuçları somut bir şekilde halka açıklanması ise, umarız ki elektrikli traktör konusunda da çiftçimiz heveslendirilip bu heves yine uzun vadede unutturulmaz!”

(Haber: Deniz ÇİL)

 

 

YORUM YAZ
Son Eklenenler

İLANKEŞAN  MİLLİ EMLAK MÜDÜRLÜĞÜNDEN(tekrar)

İLAN
 

KEŞAN  MİLLİ EMLAK MÜDÜRLÜĞÜNDEN

 
S.NO TAŞINMAZ   NO. İLİ İLÇESİ MAHALLESİ/KÖYÜ ADA PARSEL CİNSİ TAŞINMAZ BİNA NO ARSA  FİİLİ YÜZÖLÇÜMÜ TAHMİNİ GEÇİCİ TEMİNAT İHALE  İHALE
ŞEKLİ DAİRE NO PAYI DURUMU NET/BRÜT BEDELİ(TL) BEDELİ (TL) TARİHİ SAATİ
1 22050100742 EDİRNE KEŞAN YUKARI ZAFERİYE MAH. 201 9 MESKEN KAT İRTİFAKI 17-5 150/4000 Dolu 95,00 / 95,00 155.000,00 15.500,00 16.07.2020 10:00
2 22050100742 EDİRNE KEŞAN YUKARI ZAFERİYE MAH. 201 9 MESKEN KAT İRTİFAKI 17-7 200/4000 Dolu 100,00 / 100,00 170.000,00 17.000,00 16.07.2020 10:15
3 22050100742 EDİRNE KEŞAN YUKARI ZAFERİYE MAH. 201 9 MESKEN KAT İRTİFAKI 17-10 200/4000 Dolu 100,00 / 100,00 170.000,00 17.000,00 16.07.2020 10:30
4 22050100742 EDİRNE KEŞAN YUKARI ZAFERİYE MAH. 201 9 MESKEN KAT İRTİFAKI 17-13 200/4000 Boş 100,00 / 100,00 170.000,00 17.000,00 16.07.2020 11:00
            Yukarıda nitelikleri, tahmini bedelleri ve geçici teminatları belirtilen  taşınmazların satış  ihalesi  2886 Sayılı Devlet İhale Kanununun 45. maddesi gereğince Açık Teklif Usulü ile karşılarında belirtilen tarih ve saatte Büyükcami Mahallesi-Hükümet Konağı arkası Maliye Hizmet Binası -4 ncü Kat Malmüdürlüğü - KEŞAN  adresindeki   Malmüdürlüğü Makam Odasında  teşekkül edecek komisyon huzurunda yapılacaktır.
             1- İhale ile ilgili dosya ve şartname mesai saatleri dahilinde Keşan  Milli Emlak Müdürlüğünde ücretsiz görülebilir.
             2-  İhaleye katılmak isteyenlerin;
                a) Yasal yerleşim yerini gösterir belgeyi (ikametgâh belgesi) 
                b) Tebligat için Türkiye'de adres göstermeleri,
                c) Gerçek kişilerin TC kimlik numarasını, tüzel kişilerin ise vergi kimlik numarasını bildirmeleri, gerçek kişilerin Nüfus Cüzdanı suretini,
                ç) Geçici teminat makbuzunu veya teminat mektubunu,
                d) Özel hukuk tüzel kişilerinin, yukarıda belirtilen şartlardan ayrı olarak, İdare merkezlerinin bulunduğu yer mahkemesinden veya siciline kayıtlı bulunduğu Ticaret veya Sanayi Odasından yahut benzeri mesleki kuruluştan, ihalenin yapıldığı yıl içinde alınmış sicil kayıt belgesi ile tüzel kişilik adına ihaleye katılacak veya teklifte bulunacak kişilerin tüzel kişiliği temsile tam yetkili olduklarını gösterir noterlikçe tasdik edilmiş imza sirkülerini veya vekâletnameyi vermeleri; kamu tüzel kişilerinin ise, yukarıdaki 2. maddenin (b), (ç) bentlerinde belirtilen şartlardan ayrı olarak tüzel kişilik adına ihaleye katılacak veya teklifte bulunacak kişilerin tüzel kişiliği temsile yetkili olduğunu belirtir belgeyi komisyona teslim etmek zorundadırlar.
             3-  Geçici teminatın, mevduat veya katılım bankalarından alınacak teminat mektubu olarak verilmesi halinde, geçici teminat mektubunun süresiz olması ve 2886 sayılı Devlet İhale Kanunu’nun 27. maddesi ve Hazine Taşınmazlarının İdaresi Hakkında Yönetmeliğin 26. maddesinde belirtilen hususları taşıması gerekmektedir.
             4- İstekliler ihale saatine kadar İhale Komisyonuna ulaşması kaydıyla, 2886 sayılı Devlet İhale Kanunu hükümlerine göre hazırlayacakları teklif mektuplarını iadeli taahhütlü posta ile de gönderebilirler, postadaki gecikmeler kabul edilmez.
             5-  Satışa konu kamu konutlarında oturanlar, 4706 sayılı Kanun 4. maddesinin 8. fıkrası uyarınca ihale bedeli üzerinden  öncelikli olarak satın alma hakkına sahiptirler. 
             6- Komisyon gerekçesini belirtmek şartıyla ihaleyi yapıp yapmamakta serbesttir.
            İlan olunur
            NOT:Türkiye genelindeki ihale bilgileri  www.milliemlak.gov.tr internet adresinden öğrenilebilir.

KEŞAN BELEDİYESİ SU VE KANALİZASYON MÜDÜRLÜĞÜNCE, MUHTELİF CADDE VE SOKAKLARDA BACALARIN VE IZGARALARIN YÜKSELTİLMESİ VE İLAVE HATLAR YAPIMI KEŞAN BELEDİYE BAŞKANLIĞI

KEŞAN BELEDİYESİ SU VE KANALİZASYON MÜDÜRLÜĞÜNCE, MUHTELİF CADDE VE SOKAKLARDA BACALARIN VE IZGARALARIN YÜKSELTİLMESİ VE İLAVE HATLAR YAPIMI

KEŞAN BELEDİYE BAŞKANLIĞI

Keşan Belediyesi Su ve Kanalizasyon Müdürlüğünce, Muhtelif Cadde ve Sokaklarda Bacaların ve Izgaraların Yükseltilmesi ve İlave Hatlar Yapımı yapım işi 4734 sayılı Kamu İhale Kanununun 19 uncu maddesine göre açık ihale usulü ile ihale edilecek olup, teklifler sadece elektronik ortamda EKAP üzerinden alınacaktır.  İhaleye ilişkin ayrıntılı bilgiler aşağıda yer almaktadır:

İKN

:

2020/346593

 

1-İdarenin

a) Adı

:

KEŞAN BELEDİYE BAŞKANLIĞI

b) Adresi

:

Belediye Yeni Hizmet Binası Yukarı Zaferiye Mahallesi İlyasbey Caddesi No:23/E 22800 KEŞAN/EDİRNE

c) Telefon ve faks numarası

:

2847141185 - 2847140985

ç) İhale dokümanının görülebileceği ve e-imza kullanılarak indirilebileceği internet sayfası

:

https://ekap.kik.gov.tr/EKAP/


2-İhale konusu yapım işinin

a) Adı

:

Keşan Belediyesi Su ve Kanalizasyon Müdürlüğünce, Muhtelif Cadde ve Sokaklarda Bacaların ve Izgaraların Yükseltilmesi ve İlave Hatlar Yapımı

b) Niteliği, türü ve miktarı

:

17 Kalem Muhtelif Miktarlarda Bacaların ve Izgaraların Yükseltilmesi ve İlave Hatlar Yapımı
Ayrıntılı bilgiye EKAP’ta yer alan ihale dokümanı içinde bulunan idari şartnameden ulaşılabilir.

c) Yapılacağı/teslim edileceği yer

:

Proje ve Mahal Listelerinde Belirtilen Yerler

ç) Süresi/teslim tarihi

:

Yer tesliminden itibaren 180 (yüz seksen) takvim günüdür.

d) İşe başlama tarihi

:

Sözleşmenin imzalandığı tarihten itibaren 15 gün içinde
yer teslimi yapılarak işe başlanacaktır.


3-İhalenin

a) İhale (son teklif verme) tarih ve saati

:

24.07.2020 - 11:00

b) İhale komisyonunun toplantı yeri (e-tekliflerin açılacağı adres)

:

Yukarı Zaferiye Mahallesi, İlyasbey Caddesi, No:23/E Keşan Belediyesi Yeni Hizmet Binası Kat:2 Destek Hizmetleri Müdürlüğü Keşan/EDİRNE


4. İhaleye katılabilme şartları ve istenilen belgeler ile yeterlik değerlendirmesinde uygulanacak kriterler:
4.1. İsteklilerin ihaleye katılabilmeleri için aşağıda sayılan belgeler ve yeterlik kriterleri ile fiyat dışı unsurlara ilişkin bilgileri e-teklifleri kapsamında beyan etmeleri gerekmektedir.
4.1.2. Teklif vermeye yetkili olduğunu gösteren İmza Beyannamesi veya İmza Sirküleri.
4.1.2.1. Gerçek kişi olması halinde, noter tasdikli imza beyannamesi.
4.1.2.2. Tüzel kişi olması halinde, ilgisine göre tüzel kişiliğin ortakları, üyeleri veya kurucuları ile tüzel kişiliğin yönetimindeki görevlileri belirten son durumu gösterir Ticaret Sicil Gazetesi, bu bilgilerin tamamının bir Ticaret Sicil Gazetesinde bulunmaması halinde, bu bilgilerin tümünü göstermek üzere ilgili Ticaret Sicil Gazeteleri veya bu hususları gösteren belgeler ile tüzel kişiliğin noter tasdikli imza sirküleri,
4.1.3. Şekli ve içeriği İdari Şartnamede belirlenen teklif mektubu.
4.1.4. Şekli ve içeriği İdari Şartnamede belirlenen geçici teminat.
4.1.5İhale konusu işte idarenin onayı ile alt yüklenici çalıştırılabilir. Ancak işin tamamı alt yüklenicilere yaptırılamaz.
4.1.6 Tüzel kişi tarafından iş deneyimi göstermek üzere sunulan belgenin, tüzel kişiliğin yarısından fazla hissesine sahip ortağına ait olması halinde, ticaret ve sanayi odası/ticaret odası bünyesinde bulunan ticaret sicil memurlukları veya yeminli mali müşavir ya da serbest muhasebeci mali müşavir tarafından ilk ilan tarihinden sonra düzenlenen ve düzenlendiği tarihten geriye doğru son bir yıldır kesintisiz olarak bu şartın korunduğunu gösteren belge.

4.2. Ekonomik ve mali yeterliğe ilişkin belgeler ve bu belgelerin taşıması gereken kriterler:

İdare tarafından ekonomik ve mali yeterliğe ilişkin kriter belirtilmemiştir.

 

4.3. Mesleki ve Teknik yeterliğe ilişkin belgeler ve bu belgelerin taşıması gereken kriterler:

4.3.1. İş deneyim belgeleri:

Son on beş yıl içinde bedel içeren bir sözleşme kapsamında taahhüt edilen ve teklif edilen bedelin % 50 oranından az olmamak üzere ihale konusu iş veya benzer işlere ilişkin iş deneyimini gösteren belgeler.

 

4.4.Bu ihalede benzer iş olarak kabul edilecek işler ve benzer işlere denk sayılacak mühendislik ve mimarlık bölümleri:

4.4.1. Bu ihalede benzer iş olarak kabul edilecek işler:

Yapım İşlerinde İş Deneyiminde Değerlendirilecek Benzer İşlere Dair Tebliğ Ekinde yer alan A/IV Grubu İşler benzer iş olarak kabul edilecektir.

4.4.2. Benzer işe denk sayılacak mühendislik veya mimarlık bölümleri:

İnşaat Mühendisliği veya Çevre Mühendisliği


5. Ekonomik açıdan en avantajlı teklif sadece fiyat esasına göre belirlenecektir.

6. İhaleye sadece yerli istekliler katılabilecektir.

7. İhale dokümanı EKAP üzerinden bedelsiz olarak görülebilir. Ancak, ihaleye teklif verecek olanların, e-imza kullanarak EKAP üzerinden ihale dokümanını indirmeleri zorunludur.

8. Teklifler, EKAP üzerinden elektronik ortamda hazırlandıktan sonra, e-imza ile imzalanarak, teklife ilişkin e-anahtar ile birlikte ihale tarih ve saatine kadar EKAP üzerinden gönderilecektir.

9. İstekliler tekliflerini, her bir iş kaleminin miktarı ile bu iş kalemleri için teklif edilen birim fiyatların çarpımı sonucu bulunan toplam bedel üzerinden teklif birim fiyat şeklinde verilecektir. İhale sonucunda, üzerine ihale yapılan istekli ile birim fiyat sözleşme imzalanacaktır.


10. Bu ihalede, işin tamamı için teklif verilecektir.

11. İstekliler teklif ettikleri bedelin %3’ünden az olmamak üzere kendi belirleyecekleri tutarda geçici teminat vereceklerdir.

12. Bu ihalede elektronik eksiltme yapılmayacaktır.

13. Verilen tekliflerin geçerlilik süresi, ihale tarihinden itibaren 90 (doksan) takvim günüdür.

14.Konsorsiyum olarak ihaleye teklif verilemez.

15. Diğer hususlar:

İhalede Uygulanacak Sınır Değer Katsayısı (N) : 1,2
Aşırı düşük teklif değerlendirme yöntemi: Teklifi sınır değerin altında olduğu tespit edilen isteklilerin teklifleri, Kanunun 38 inci maddesinde öngörülen açıklama istenmeksizin reddedilecektir.

 

Hüseyin Erkin, Tunca ve Meriç'te debilerin düşmesiyle ilgili uyardı: "Önlemlerin şimdiden alınmasında fayda var"

Makine Yüksek Mühendisi ve DSİ (Devlet Su İşleri) emekli Bölge Müdür Yardımcısı Hüseyin Erkin, Tunca ve Meriç nehirlerindeki debilerin düştüğüne dikkat çekerek, debilerin düşmesinden kaynaklı mağduriyetlerin yaşandığını ve şimdiden önlem alınmasında fayda olacağını söyledi.

Erkin, Meriç ve Tunca nehirlerindeki debiler ile ilgili rakamsal verileri paylaştı. Verilere göre debilerin düştüğünü ve çiftçilerin bu anlamda dikkatli olması gerektiği yönünde uyarıda bulunan Hüseyin Erkin, "Tunca - Meriç debileri düşüyor, çeltik riski olabilir." dedi.

"1993 yılında Bulgaristan’dan 0,13 dolar metreküp ton fiyatından su alınmıştır"

Meriç Nehri'nin, Tunca ve Arda kolları ile birleşerek, Türkiye-Yunanistan arasında yaklaşık 180 kilometre sınır oluşturduğunu hatırlatan Erkin, "Enez ve Saros Körfezi'ne dökülen yılda ortalama 6 milyar metreküp su taşıyan bir nehirdir. Yaz aylarında ve ilkbahar sonlarına doğru Meriç- Tunca nehirlerinden tarımsal alanlarda sulama yapılmaktadır. Denize akan yıllık 6 milyar metreküp suyun, en fazla 1 milyarı ancak tarımda, DSİ projeleri dahil kullanılabilmektedir. Ancak son yıllarda Bulgaristan’daki nehir üzerindeki, barajlarda depolanan sular dolayısıyla, zaman zaman Meriç ve Tunca nehirleri debilerinden yeterli su akmamakta. Debi azalmasından dolayı çiftçiler mağdur oluyor. Geçmiş yıllarda bu şekilde durumlar yine ortaya çıkmıştı. Örneğin, 1993 yılında yaz aylarındaki kuraklık dolayısıyla nehirde su debisinin düşmesi yüzünden Bulgaristan’dan 0,13 dolar metreküp ton fiyatından su alınmıştır. Bu yıl inşallah aynı olay meydana gelmez. Tunca Nehri’nin ortalama debisi 40-50 metreküp saniye iken, şu anda 5 metreküp saniye düşmüştür. Meriç Nehri’nin ortalama debisi saniyede 200 metreküp civarında iken şu an saniyede 45 metreküp civarında akıyor. Debi giderek azalırsa o zaman tehlike söz konusu olur. Çiftçilerimiz buna göre önlemler almalı. İl ve ilçe bazlarında çeltik komisyonlarının da önlem almaları gerekir. Suyu daha dikkatli kullanmalarında büyük fayda var. Nehirde su azaldıkça özellikle Meriç’in Enez Deltası’nda akışı olmadığı için tuzlu su nehir yatağına geliyor. Çiftçiler set yaparak tuzlu suyun nehir yatağına girmesini engelleyici önlemlerini alıyorlar. Bu yıl da dikkatli olmasında fayda var. Bulgaristan’daki barajlarda da yeterli miktarda su olmadığı için önümüzdeki Temmuz ve Ağustos aylarında nehir debilerinin düşeceği, bu şekilde akacağı gözüküyor. Temennimiz daha kötü olmaması. Bununla ilgili önlemlerin şimdiden alınmasında fayda var." diye konuştu.

Haber: İlker GÜREL

 

 

 

 

TEKZİP VE DÜZELTME

Gazetemizin 6 Temmuz 2020 tarihinde, “Keşan Belediyesi, lüks tekne kiraladı” başlıklı haberle ilgili olarak, Keşan Belediyesi bir tekzip gönderdi.

Belediye tarafından gönderilen tekzipte şunlara yer verildi: “06/07/2020 tarihli 3463 nolu sayımızda yer alan muhabirimiz Deniz Çil tarafından yapılan ‘Keşan Belediyesi, lüks tekne kiraladı’ başlıklı gerçek olmayan haberi ilgisi Keşan Belediyesi’nin talebi üzerine tekzip ediyoruz.

Keşan Belediyesi tarafından habere konu edilen lüks bir tekne kiralaması yapılmamıştır. Hatta başkaca bir tekne kiralaması da söz konusu değildir. Bu açıdan yapılan haberin gerçek dışı olduğunu kamuoyuna duyurup, düzeltir ve özür dileriz.”

(Haber Merkezi)

 

“Vekaletle kurban kesim ücreti yurt içi 975 TL, yurt dışı 825 TL olarak belirlendi”

Keşan İlçe Müftüsü Mehmet Yiğit yaptığı açıklamada; vekaletle kurban kesimi hakkında bilgilendirmede bulundu.

“Bu yıl ki, tema, ‘Kurbanını paylaş,

kardeşinle yakınlaş’ olarak belirlendi”

Vekalet kurban kesimi hakkında değerlendirmelerde bulunan Yiğit, “Her yıl olduğu gibi bu yıl da Diyanet İşleri Başkanlığı ve Türkiye Diyanet Vakfı vekaletle kurban fiyatını açıkladı. Bu yıl başkanlığımız, yurt içi 975 TL, yurt dışı 825 TL olarak fiyat açıkladı. Vatandaşlarımız TDV mobil bağış uygulamasından ve internet üzerinden kurban bağışı yapabilir. Dünyanın birçok bölgesinde Türkiye Diyanet Vakfı vekaletle kurban kesiyor. Hem ülkemiz genelinde hem de yurtdışında vekaletle kurban kesmek isteyen vatandaşlarımız il ve ilçe müftülüklerine veya köy ve mahalle camilerimizdeki görevli hocalarımıza giderek makbuz karşılığı paralarını yatırabiliyor. Milletimizin Türkiye Diyanet Vakfına olan güveni her geçen yıl artmaktadır. Bu yıl ki, tema, ‘Kurbanını paylaş, kardeşinle yakınlaş’ olarak belirlendi.” dedi.

“2019 yılında, 453 bin 560 hisse

kurban ihtiyaç sahiplerine dağıtılmıştır”

Mehmet Yiğit açıklamasını şöyle sürdürdü: “2019 yılında Türkiye Diyanet Vakfı’na emanet edilen 453 bin 560 hisse kurbanın yurt içinde il ve ilçelerde 424 kesim noktasında, yurt dışında ise 149 ülkenin 423 bölgesinde bizzat gönüllü ve görevlilerin nezaretinde kesilmiş ve ihtiyaç sahiplerine dağıtılmıştır.

Türkiye Diyanet Vakfı, İslami usullere uygun olarak kesilen kurbanları yurt içi ve yurtdışında ihtiyaç sahiplerine ulaştırmaktadır. Yurt içinde ihtiyaç sahiplerine, sığınmacılara, muhacir ve mülteci kardeşlerimize, kuran kuruşlarımıza ve öğrenci yurtlarımıza, yurt dışında ise açlık, yoksulluk ve savaşların yoğun olduğu Afrika’dan başlamak üzere, orta Asya’dan balkanlara, Kafkasya’dan uzak doğuya ve Latin Amerika’ya kadar uzanan geniş bir coğrafyada mazlum ve muhtaç kardeşlerimize ulaşmaktadır.”

“Kurban, sosyal dayanışmanın

ve kardeşliğimizin güzel bir örneğidir”

Yiğit açıklamasını şöyle tamamladı: “Bu yıl Türkiye içinde yaklaşık 77 il ve 232 ilçede, Türkiye dışında ise 75 ülke ve 287 bölgede kesimler yapılacak ve halkımızın başkanlığımıza emanet edeceği hisseler ihtiyaç sahiplerine ulaştırılacaktır. Son ödeme tarihi 30 Temmuz 2020 Perşembe mesai saati sonuna kadar devam edecektir. Yüce Allah sadece kendi rızasını kazanmak için yapılacak olan bu ibadeti kabul eylesin. Kurban aynı zamanda sosyal dayanışmanın ve kardeşliğimizin güzel bir örneğidir.”

(Haber: Deniz ÇİL)

Tüm Kategoriler

Gündem

Siyaset

Tarım

Bölgesel

Dünya

Ekonomi

Resmi İlan

Spor

Teknoloji

Sponsorlar